Medieval PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Medieval PBF

PBF, Średniowiecze, Strategia
 
IndeksGalleryLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Informacje

Go down 
AutorWiadomość
Menell

Menell


Liczba postów : 24
Join date : 14/08/2015

Informacje Empty
PisanieTemat: Informacje   Informacje Icon_minitimeNie Sie 16, 2015 3:57 pm

Informacje E9Z1W7Y

Nazwa Państwa: Królestwo Północy
Głowa państwa:  Król Sven Yngvald von Sztolc
Stolica: Nordburg
Ustój: Monarchia Absolutna
Religia: Gottalanizm

Poparcie: 55
Szacunek: 54

Rody możnowładców:
-Sztolc
-Schildkutern
-Skansenvilligen
-Javagessen
-Vybirbon


Ostatnio zmieniony przez Menell dnia Czw Sie 20, 2015 9:25 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Menell

Menell


Liczba postów : 24
Join date : 14/08/2015

Informacje Empty
PisanieTemat: Re: Informacje   Informacje Icon_minitimeNie Sie 16, 2015 3:59 pm

Państwo
Pełna nazwa państwa: Królestwo Północy
Pełne imię i tytuł władcy: Król Sven Yngvald von Sztolc
Ród panujący: Sztolc
Ustrój: Monarchia Aboslutna

Opis ustroju: Północ jest monarchią absolutną. Władca ograniczony jest teoretycznie tylko prawami które ustanowi - jednak w praktyce musi się liczyć z głosem najważniejszych możnych, tworzących Radę Możnych, oraz z tym, aby nie rozwścieczyć zanadto ludu. Rada pełni rolę doradczą - król może, ale nie musi pytać go o zdanie (ale z reguły to robi). Rada przejmuje także władzę w wypadku regencji (gdy władca jest zbyt młody aby rządzić). Władzę dziedziczy najstarszy syn lub córka poprzedniego władcy, a w razie wymarcia dynastii kolejnego władcę wybiera spośród swoich szeregów Rada.

Historia powstania: Po upadku Imperium zapanował chaos. Z mroków chaosu odrodziły się stare kultury podbitych terenów. W tym kultura północna, czyli kultura ognia i mrozu, krwi i żelaza. Północ jak sama nazwa wskazuje znajduje się w północno-wschodniej części krainy, tuż przed lodowymi pustkowiami. Jej kultura powstała na długo przed ukształtowaniem się kultury hellenistycznej i nie niewiele zmieniała się w ciągu wieków. Z początku była to konfederacja plemienna, utworzona na skutek połączenia swojego rodzaju Unią Realną, po pojedynku 4 wodzów z którego przeżył tylko wódz z rodu Sztolców. W następnych latach państwo przekształciło się w Królestwo, które od początku rozszerzało swoje wpływy na sąsiednie państwa. I tak powstało silne państwo, w czasach największej potęgi mające dominację w tym regionie. Wtedy również powstało pierwsze miasto z kamiennymi murami Noderburg, które do dzisiaj jest stolicą kraju. Wszystko zaczęło się sypać, dopiero gdy spotkali bardziej cywilizowane, liczniejsze wojska Imperium. I chociaż na morzu dominowały lekkie zwinne drakkary północy na lądzie zwyciężały znacznie liczniejsze wojska Imperium. Z czasów jednej z wojen z Imperium do dzisiaj w wspominana jest bitwa nad rzeką Prodenką, o której przebiegu wiedzą tylko członkowie rodu Sztolców, a w której Północ odniosła miażdżące zwycięstwo nad przeważającymi siłami Imperium. Ponad 70 lat z przerwami zajęło Imperium zdobycie kraju. W czasach Imperium skupiono się głównie na rozwoju gospodarczym i budowaniu kolejnych miast, jednak kultura dzięki dużej autonomii nie zaginęła. Po upadku Imperium nowy Król z dynastii Sztolców przyłączył do Noderburga 2 okoliczne prowincje i teraz wchodzi w nowy okres.


Religia panująca: Gotallaństwo
Opis religii: Gotallaństwo posiada 3 Bogów. Najważniejszym jest Gotallan, czyli największy wojownik, Bóg wojny, szlachectwa i dobrej śmierci. Posiada on pałac,  do którego na wielką ucztę i turnieje trafią wszyscy, którzy zginęli godnie w walce, wykazali się odwagą, szlachetnością i byli lojalni Królowi. Jemu są poświęcane wszystkie turnieje i pojedynki. On prowadzi lud Północy w wojnach, jeśli wygrywa znaczy to, że był mu przychylny, jeśli przegrywa, znaczy że czymś mu zawinił. Wiara w Gotallana początkowo była zabroniona i prześladowana, jednak przetrwałą próbę czasu. Drugim Bogiem jest Rotallan, brat Gotallana, Bóg czystości, dobrobytu, rozsądku i dobra. On doradza Królowi i pomaga mu w mądrym rządzeniu. Również posiada pałac, do którego będą trafią wszyscy dobrego serca, którzy pracowali dla ludu. Ostatnim Bogiem jest Gjallar. Jest Bogiem wszystkich złych ludzi, niedobrej śmierci i wrogów Króla. Ma lochy, do których na wieczne tortury trafią wszyscy, którzy sprzeciwili się woli królewskiej, lub popełnili jeden z grzechów głównych. A oto są grzechy, które są karane nie tylko po śmierci ale i na ziemi:[/i][/align]
Cytat :
1.Pycha i obłuda - karą na ziemi, jest publiczne przywiązanie do drzewa i obrzucenie stęchłymi rybami i warzywami, wypadku ważniejszych spraw nawet odcięcie języka.
2.Pomówienia - jeśli by ktoś umyślnie, fałszywe świadectwo i oskarżenia wysuwał pod adresem innego człowieka, zasłużył ten ktoś na odcięcie języka.
3.Chciwość - jeśli by kto, materialne dobro przekładał nad dobro narodu, króla i Boga, człowiek ten zostanie zabity, a jego majątek przejęty przez państwo.
4.Moderstwo- jeśli by ktoś zabił innego człowieka niehonorowo, bezbronnego nie w równym pojedynku, człowiek ten zostanie wpierw torturowany, a potem zabity. Jego majątek zostanie przejęty przez państwo.
5.Kradzież i rozbój - jeśli by ktoś okradł innego człowieka lub dokonał na nim rozboju, ręka która kradła, lub której człowiek ten trzymał broń, zostanie mu odcięta.
6.Cudzołóstwo - jeśli by kto wierności małżeńskiej nie dochował, zostanie on wykastrowany, a następnie obity i wyrzucony z rodzinnego miasta. W przypadku kobiet, zostaną im odcięte wargi sromowe, a ona sama również zostanie wyrzucona z miasta. Jedynym wyjątkiem, jest gdy zdrada została wymuszona siłą.
7.Tchórzostwo - jeśli by kto na polu walki tchórzostwo okazał, uciekając z pola walki bez pozwolenia wodza, człowiek ten zostanie zabity.
8.Lenistwo - jeśli by kto był bez ambicji, nie trenował się w świętej sztuce wojny, ani nie działał dla zysku państwa, człowiek ten bezużyteczny dla społeczeństwa, zostanie wpierw publicznie obelżony, następnie podobnie jak w przypadku pychy obrzucony zgniłymi warzywami. Jeśli nawet to nie pomoże człowiek ten bezużyteczny zostanie zabity, lub jeśli kiedyś był zasłużony wygnany.
9.Nieposłuszeństwo - jeśli by kto nieposłuszeństwo wobec Boga, ojca, króla swego okazał, człowiek ten będzie sądzony podług woli tego któremu nieposłuszeństwo okazał.
10. Zdrada narodu - jeśli by kto zdradził naród swój, przystając do wroga, lub innej wiary, człowiek ten zostanie zabity.
11. Okaleczenie - jeśli by kto umyślnie innego człowieka okaleczył, bez ważnej przyczyny, człowiek ten zostanie takoż samo okaleczony.
12. Jeśli by kto gwałt na kobiecie religii Gotallańskiej popełnił, prócz tego że zostanie on na wieki potępiony, człowiek ten wpierw zostanie wykastrowany, a następnie nabity na pal. Jeśli by natomiast dokonał gwałtu na kobiecie obcej wiary, w czasie pokoju zostanie tylko wykastrowany, natomiast w czasie wojny nie zostanie mu uczyniona krzywda, gdyż takie są prawa świętości jaką wyznajemy, czyli wojny.

Występują kapłani, odprawiający obrzędy oraz wyrocznie przepowiadające niejasno co przygotował dla ludzi Gottalan. Co roku organizowane jest wielkie święto na cześć Gottalana, Gottaliady.


Opis kultury: Kultura Północy od zawsze kojarzy się z walką. Młodzi chłopcy już od 13 wiosen rozpoczynają w czasie wolnym trening wojskowy. Dziewczynki również trenują, zaczynają one jednak od 16 lat. Selekcjonuje się najlepszych, którzy  od 20 lat rozpoczynają 5-letnią obowiązkową służbę w Hjartach, czyli milicji. Zasada jest jednak tak, że może to być maksymalnie co 5 osoba. W kulturze północy płeć nie gra decydującej roli. Na czele rodu może stać mężczyzna jak i kobieta, żołnierzami również mogą zostać kobiety. Są to jednak pojedyncze wypadki, gdyż ktoś musi się opiekować domem. W kulturze walka, pełni największą świętość i oficjalnie jest ona modlitwą wierzących w Gotallana. W każdym mieście znajdują się areny. Istnieje przekonanie, że każdy Gottalańczyk powinien spędzać każdą wolną chwilę doskonaląc swe umiejętności wojskowe. W każdym domu znajduję się broń, co najmniej jedna na głowę. Ulubioną bronią "Północniaków" są topory i miecze, wraz z tarczą oraz łuki. Szczególnie ważną rolę w kulturze Północy pełnią Walkirie, czyli kobiety o doskonałych umiejętnościach bojowych. Kobiety te są obiektem westchnień wszystkich mężczyzn na Północy. Einherjarlowie, czyli "noszący Gotallana" są elitą społeczeństwa odzwierciedlającą swoimi umiejętnościami samego Gotallana. Występują oni na obrazach większych dworów i w świątyniach. Najważniejszą rolę pełni, jednak wojna. Wedle zasady "cały kraj walczy" wszyscy pomagają jak tylko mogą. Zdolni do noszenia broni mężczyźni (również niektóre kobiety) idą na wojnę, jednak z zachowaniem wystarczającej ilości rąk do pracy, a reszta wspomaga ich jak tylko może.


Społeczeństwo:

Król
Rada Możnych
Dowódcy wojskowi (może nim zostać każdy, lecz musi wpierw udowodnić swoje umiejętności przywódcze i wojskowe)
Einherjarlowie i Walkirie (szlachta wyższa, wyznacznikiem dołączenia do grupy są umiejętności i sława)
Jarlowie (szlachta)
Kapłani i Wyrocznie
Wojownicy
Mieszczanie
Chłopstwo
Niewolnicy



Ekonomia: Ekonomia Północy polega na rzemieślnictwie, rybołówstwie, polowaniach, pracy niewolników, łupach wojennych oraz wytwarzaniu broni. W miastach roi się od pracowitych kowali i innych rzemieślników oraz kupców. W wioskach nadmorskich dzięki rybołówstwu żyje się całkiem nieźle, gorzej jest w głębi lądu. Tam ze względu na złe warunki dla uprawy roli, zazwyczaj poluje się na dzikie zwierzęta, dla ich skór i mięsa.

Wojskowość: Podstawą armii obronnej i utrzymania porządku w kraju są Hjarci, czyli obowiązkowa milicja obywatelska. Często organizuje się wyprawy wojenne i łupieżcze, dzięki czemu wraz z kulturą tradycje wojskowe są zachowane. Flota opiera się na długich, lecz zwrotnych Dakkarach dzięki którym można wpłynać nawet na płycizny i używać ich na rzekach. Posiadają dużą szybkość i manewrowość, dzięki nim udało się wiele razy pokonać flotę Imperium. To jednak było dawno temu.. Armia lądowa opiera się na ciężkiej i średniej piechocie oraz łucznikach. Wykorzystuje się również lekką piechotę i kawalerię.

Nazwy rodów możnowładców:
-Sztolc,
-Schildkutern
-Skansenvilligen
-Javagessen
-Vybirbon


Zdaję sobie z tych kosztów sprawę, o to się nie martw. Ale niech będzie, wioskowi niech trenują sobie kijami w swoimi zakresie. Tylko w miastach mają być areny i jakieś bardziej zorganizowane treningi.
Powrót do góry Go down
 
Informacje
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Informacje
» Informacje
» Informacje
» Informacje
» Informacje

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Medieval PBF :: Państwa :: Królestwo Północy-
Skocz do: