Medieval PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Medieval PBF

PBF, Średniowiecze, Strategia
 
IndeksGalleryLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Despotat Wilka - Schyschek

Go down 
AutorWiadomość
Schyschek

Schyschek


Liczba postów : 7
Join date : 21/08/2015

Despotat Wilka - Schyschek Empty
PisanieTemat: Despotat Wilka - Schyschek   Despotat Wilka - Schyschek Icon_minitimePon Sie 24, 2015 11:17 pm

Despotat Wilka - Schyschek DL0gX3U

Państwo
Pełna nazwa państwa: Despotat Wilka
Pełne imię i tytuł władcy: herszt Joerg Wilk
Ród panujący: Wilkowie
Ustrój: (nazwa skrótowa) barbarzyński despotyzm
Opis ustroju: Herszt utrzymuje władzę za pomocą zbrojnych band, narzucając swoją wolę i  egzekwując ją prawem siły. Organem doradczym, sądowniczym i administracyjnym są czarnoksiężnicy (w innych częściach Imperium zwani alchemikami); pełnią rolę namiestników herszta, dbają o prawidłowe  wykonywanie jego woli. Kraj silnie zdecentralizowany; brakuje mu określonego prawa. Miasta i wsie same ustanawiają swoje władze, musząc jedynie zaakceptować przewodnictwo  czarnoksiężnika; od władz tych oczekuje się jedynie skutecznego wykonywania rozkazów despoty. W mniejszych społecznościach częstokroć czarnoksiężnicy sami przejmują pełnię władzy. Są również  obecni w każdej zbrojnej bandzie, jako oczy i uszy herszta, ograniczający samowolę wodzów.
Nie ustalone jeszcze zostały zasady dziedziczenia władzy.

Historia powstania: W czasie chaosu i anarchii, w tej okolicy najsilniejszym władcą był pan  Twierdzy Na Skale, wykutej w górach. Dzięki ogromnej fortunie zgromadzonej przed upadkiem Imperium,  zbierał on okolicznych najemników i przekupywał inne rody. Wojenne zawieruchy szczególnie dotkliwie  potraktowały pogranicze gajańsko-kastoriańsko-chrześcijańskie, fortuna tonęła lecz nie była w stanie  zaprowadzić z powrotem całkowitego porządku, głównie z powodu najazdów z zewnątrz i konfliktów  religijnych. Pan Twierdzy Na Skale zginął w niewyjaśnionych okolicznościach - czarnoksiężnicy  podejrzewają zatrucie, wówczas zapanował kompletny chaos. Tylko najsilniejszy mógł teraz zaprowadzić  porządek, a okazała się nim kompania najemna z Krain Północy, wyznający gotallaństwo, pod  przewodnictwem Joerga zwanego Wilkiem, którzy w momencie śmierci towarzyszyli pracodawcy w twierdzy  (obecnie kompania zwie się Pierwszą Bandą). Wszyscy podejrzani o zatrucie zostali natychmiast  wybici, porządek zaprowadzano szybko i brutalnie, czasem używało się resztek złota ze skarbca.  Wojownikom Joerga, silni, krwawo i bezwzględnie obchodzący się z przeciwnikami, w dodatku przy  późniejszym kulturowym wsparciu czarnoksiężników, udało się zaprowadzić pokój pod rządami żelaznej  ręki. Doszło do tego zaledwie 10 lat temu, od tego czasu trwa powolna stabilizacja.

Opis państwa: wielokulturowe, wieloreligijne państwo barbarzyńskie powoli kształtujące się na  gruzach Imperium
Religia panująca: Gotallaństwo + Chrześcijaństwo, Gajanizm, Kastorianizm, Mitraizm
Opis religii: Na terenach należących do Joerga krzyżują się wpływy Chrześcijaństwa,  Gajanizmu, Kastorjanizmu i Mitraizmu, lecz żadna nie dominuje. Dynastia rządząca i Pierwsza Banda  wyznają Gotallaństwo. Państwo sekularne, świeckie.

Opis kultury: {opcjonalny}


Społeczeństwo: W miastach bardziej opierające się o bogaty patrycjat, na wsiach rządzą się  proste społeczności. Warstwa rycerska i arystokratyczna została pogrzebana w czasach chaosu, choć  zdarzają się wyjątki które przetrwały i musiały zaakceptować władzę barbarzyńców. Nie można więc  doszukać się podziału na stany; ten się dopiero będzie tworzył. Spośród wszystkich wyróżniają się  czarnoksiężnicy, którzy wywodzą się z pierwotnych szamanów, druidów i wiedźm, zabobonne pospólstwo  pogranicza boi się ich jako ludzi posiadających wiedzę tajemną i zakazaną; a obecnie wspięli się na  szczyt jako namiestnicy i doradcy herszta.

Ekonomia: Pasterstwo, łowiectwo i górnictwo. Rolnictwo głównie przy rzece. Większość  produkuje na rynek lokalny, większe miasta mają cenne gałęzie wytwórstwa i przetwórstwa na eksport.  Podatki nie są pobierane, zamiast tego herszt zleca wsiom i miasteczkom zadania i powinności do  wykonania/dostarczenia (np. wyżywienie bandy), a oni mają się z tego wywiązać. Brak również ceł dla  kupców; mogą się swobodnie poruszać po kraju i nikt ich nie ruszy ani opłat nie ściągnie.
Używa się systemu miar i wag Imperium, podobnie jak waluty imperialnej choć na prowincji bardziej  popularny jest barter.

Wojskowość: Wszelkie barachło i wszystko co się akurat zbierze i dołącza do despoty bo po  prostu jest silny, ew. komu się zbierze na patriotyzm bronić domów. Generalnie wszystko do wyboru do  koloru, ale ciężkie do ogarnięcia. Na pograniczu religijno-kulturowym odnajdzie się wszystko, od  lekkozbrojnej hołoty i bandytów niegdyś grabiących kupców, przez nabuzowanych do granic możliwości  fanatyków dziwnych sekt walczących bóg wie za co i dlaczego, po ciężkozbrojną piechotę a nawet  pozostałości po dumnym niegdyś stanie rycerskim.

Nazwy rodów możnowładców:
Wilkowie
Van Hamerowie
Kurgundzi
Alkanorzy
La'Rissa

Mapa: https://i.imgur.com/ryy8gDB.png
Powrót do góry Go down
 
Despotat Wilka - Schyschek
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Medieval PBF :: Dział personalny :: Rekrutacja-
Skocz do: