PaństwoPełna nazwa państwa: Despotat Wilka
Pełne imię i tytuł władcy: herszt Joerg Wilk
Ród panujący: Wilkowie
Ustrój: (nazwa skrótowa) barbarzyński despotyzm
Opis ustroju: Herszt utrzymuje władzę za pomocą zbrojnych band, narzucając swoją wolę i egzekwując ją prawem siły. Organem doradczym, sądowniczym i administracyjnym są czarnoksiężnicy (w innych częściach Imperium zwani alchemikami); pełnią rolę namiestników herszta, dbają o prawidłowe wykonywanie jego woli. Kraj silnie zdecentralizowany; brakuje mu określonego prawa. Miasta i wsie same ustanawiają swoje władze, musząc jedynie zaakceptować przewodnictwo czarnoksiężnika; od władz tych oczekuje się jedynie skutecznego wykonywania rozkazów despoty. W mniejszych społecznościach częstokroć czarnoksiężnicy sami przejmują pełnię władzy. Są również obecni w każdej zbrojnej bandzie, jako oczy i uszy herszta, ograniczający samowolę wodzów.
Nie ustalone jeszcze zostały zasady dziedziczenia władzy.
Historia powstania: W czasie chaosu i anarchii, w tej okolicy najsilniejszym władcą był pan Twierdzy Na Skale, wykutej w górach. Dzięki ogromnej fortunie zgromadzonej przed upadkiem Imperium, zbierał on okolicznych najemników i przekupywał inne rody. Wojenne zawieruchy szczególnie dotkliwie potraktowały pogranicze gajańsko-kastoriańsko-chrześcijańskie, fortuna tonęła lecz nie była w stanie zaprowadzić z powrotem całkowitego porządku, głównie z powodu najazdów z zewnątrz i konfliktów religijnych. Pan Twierdzy Na Skale zginął w niewyjaśnionych okolicznościach - czarnoksiężnicy podejrzewają zatrucie, wówczas zapanował kompletny chaos. Tylko najsilniejszy mógł teraz zaprowadzić porządek, a okazała się nim kompania najemna z Krain Północy, wyznający gotallaństwo, pod przewodnictwem Joerga zwanego Wilkiem, którzy w momencie śmierci towarzyszyli pracodawcy w twierdzy (obecnie kompania zwie się Pierwszą Bandą). Wszyscy podejrzani o zatrucie zostali natychmiast wybici, porządek zaprowadzano szybko i brutalnie, czasem używało się resztek złota ze skarbca. Wojownikom Joerga, silni, krwawo i bezwzględnie obchodzący się z przeciwnikami, w dodatku przy późniejszym kulturowym wsparciu czarnoksiężników, udało się zaprowadzić pokój pod rządami żelaznej ręki. Doszło do tego zaledwie 10 lat temu, od tego czasu trwa powolna stabilizacja.
Opis państwa: wielokulturowe, wieloreligijne państwo barbarzyńskie powoli kształtujące się na gruzach Imperium
Religia panująca: Gotallaństwo + Chrześcijaństwo, Gajanizm, Kastorianizm, Mitraizm
Opis religii: Na terenach należących do Joerga krzyżują się wpływy Chrześcijaństwa, Gajanizmu, Kastorjanizmu i Mitraizmu, lecz żadna nie dominuje. Dynastia rządząca i Pierwsza Banda wyznają Gotallaństwo. Państwo sekularne, świeckie.
Opis kultury: {opcjonalny}
Społeczeństwo: W miastach bardziej opierające się o bogaty patrycjat, na wsiach rządzą się proste społeczności. Warstwa rycerska i arystokratyczna została pogrzebana w czasach chaosu, choć zdarzają się wyjątki które przetrwały i musiały zaakceptować władzę barbarzyńców. Nie można więc doszukać się podziału na stany; ten się dopiero będzie tworzył. Spośród wszystkich wyróżniają się czarnoksiężnicy, którzy wywodzą się z pierwotnych szamanów, druidów i wiedźm, zabobonne pospólstwo pogranicza boi się ich jako ludzi posiadających wiedzę tajemną i zakazaną; a obecnie wspięli się na szczyt jako namiestnicy i doradcy herszta.
Ekonomia: Pasterstwo, łowiectwo i górnictwo. Rolnictwo głównie przy rzece. Większość produkuje na rynek lokalny, większe miasta mają cenne gałęzie wytwórstwa i przetwórstwa na eksport. Podatki nie są pobierane, zamiast tego herszt zleca wsiom i miasteczkom zadania i powinności do wykonania/dostarczenia (np. wyżywienie bandy), a oni mają się z tego wywiązać. Brak również ceł dla kupców; mogą się swobodnie poruszać po kraju i nikt ich nie ruszy ani opłat nie ściągnie.
Używa się systemu miar i wag Imperium, podobnie jak waluty imperialnej choć na prowincji bardziej popularny jest barter.
Wojskowość: Wszelkie barachło i wszystko co się akurat zbierze i dołącza do despoty bo po prostu jest silny, ew. komu się zbierze na patriotyzm bronić domów. Generalnie wszystko do wyboru do koloru, ale ciężkie do ogarnięcia. Na pograniczu religijno-kulturowym odnajdzie się wszystko, od lekkozbrojnej hołoty i bandytów niegdyś grabiących kupców, przez nabuzowanych do granic możliwości fanatyków dziwnych sekt walczących bóg wie za co i dlaczego, po ciężkozbrojną piechotę a nawet pozostałości po dumnym niegdyś stanie rycerskim.
Nazwy rodów możnowładców: Wilkowie
Van Hamerowie
Kurgundzi
Alkanorzy
La'Rissa
Mapa:
https://i.imgur.com/ryy8gDB.png