Medieval PBF PBF, Średniowiecze, Strategia |
|
| Zasady ogólne | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Peroox Admin
Liczba postów : 134 Join date : 10/08/2015
| Temat: Zasady ogólne Sro Sie 12, 2015 3:06 pm | |
| Zasady ogólne Zasady ogólne to temat, gdzie podane są zasady nie dotyczące bezpośrednio jednej z pozostałych trzech kategorii. Są tu zarówno informacje ogólne jak i główne zasady działania PBF-a, a także takie tematy jak technologia, wywiad. Podstawowa zasada Jeszcze raz witaj na Medieval PBF. Po wstępie powinien być to twój pierwszy temat jaki będziesz czytał. Główną i naczelną zasadą PBFa jest to by dobrze się bawić odgrywając rolę przywódczy państwa i aby nie zabierać jej innych. Nie chcesz, nie graj, masz zły humor, nie wylewaj go na forum, a tym bardziej w świecie gry. Większa część z was to starzy wyjadacze, którzy zęby zjedli na wymyślaniu taktyk i knuciu intryg, więc zachowujcie się jak profesjonaliści, a nie dzieciaki którym dano zabawkę. Jeżeli jesteś nowym graczem to serdecznie witam. Jeżeli uda ci się przeczytać wszystko co tu napisałem będziesz miał podstawę, na której zbudujesz swoje imperium. Bez tej wiedzy jeszcze nikt nie wygrał. Mistrzowie gry(administratorzy) znajdą chwilę, aby wytłumaczyć zasady bądź wyjaśnić jak coś działa, jak też czy możesz zrobić daną rzecz. Możesz zrobić wszystko, co mieści się w realiach gry i odzwierciedlało by rzeczywistość, ale to zawsze ostatecznie stwierdza mistrz gry. Wszyscy pamiętajcie o jednym: Wszystko co dzieje się fabularnie zostaje w tym świecie, a nie przenosi się na reala i również na odwrót. Pomóż mistrzom gry prowadzić grę Z czasem w grze pojawia się coraz więcej tematów i coraz ciężej poruszać się po forum, a mistrzowie gry muszą wiedzieć gdzie co jest i co jest ważne. Jeżeli po za waszym tajnym państwa są jakieś kluczowe dla was sprawy czy podpisane traktaty linkujcie je w temacie Informacje. Jeżeli możemy łatwo odnaleźć wszystko co was dotyczy, to ułatwi nam to prowadzenie gry, a wy będziecie pewni, że o wszystkim wiemy. Rozdział I
| |
| | | Peroox Admin
Liczba postów : 134 Join date : 10/08/2015
| Temat: Re: Zasady ogólne Sro Sie 12, 2015 3:11 pm | |
| Informacje ogólne Początek Jeżeli złożyłeś już w rekrutacji podanie o państwo to czekasz, aż zostanie ono zaakceptowane. Jeżeli dostałeś już państwo to czekasz aż zostanie stworzone forum twojego państwa. Będzie ono podzielone na dział jawny i tajny. Więcej na ten temat dowiesz się w temacie z szablonami tematów. W skrócie polega to na tym, że część informacji o państwie jest jawna dla wszystkich graczy jak np. kto rządzi w kraju i gdzie jest stolica, a część jest tajna i są to m.in działania wywiadu czy też wielkość armii. Szablony tematów znajdziesz [url=Tutaj]Tutaj[/url] Co dalej? Władasz swoim krajem. To czy jesteś królem, księciem albo dożą, czy innym władcą zależy od tego jakie ustrój masz w państwie. Musisz teraz podejmować takie decyzje, które będą rozwijać twój kraj i zwiększać twoje znaczenie na arenie międzynarodowej. Możesz to osiągnąć na trzech płaszczyznach: politycznej, ekonomicznej i militarnej, dlatego mają one swoje osobne działy. Wydarzenia i wojny O tym co dzieje się w grze po za rozmowami dyplomatycznymi czy zakulisowymi z innymi graczami dowiadujesz się z wydarzeń i wojen, a także poprzez heroldów i bardów prowadzonych przez graczy, ale te bazują głównie na pierwszych dwóch źródłach informacji. Są dwa rodzaje wydarzeń: globalne i regionalno-lokalne. Te pierwsze dotyczą całego świata, lub jego większej części i będziesz tam często zaglądał ponieważ tam dzieją się rzeczy, które dotyczą i ciebie. Wydarzenia regionalno-lokalne opisywane są na jawnych forach danych państw lub kilku państw na raz jeżeli wydarzenie nie jest globalne ani specjalnie ważne, ale dzieje się np. na pograniczu. Z wojnami rzecz oczywista, wszystkie postępy wojenne opisywane są w dziale wojny Wydarzenia globalne opisują tylko mistrzowie gry i mistrzowie wydarzeń bądź też wojny, jeżeli wydarzenie dotyczy wojny, ale nie jest jej częścią. Natomiast wydarzenia lokalne mogą kreować sami gracze. Parady wojskowe, święta krajowe i inne tego typu wydarzenia tworzone przez państwo są opisywane przez graczy. O ile wydarzenie piszą gracze to ich efekty oceniają już mistrzowie gry. Pozostałe opisywane są przez osoby do tego uprawnione czyli MG algo MW. Jeżeli wydarzenie dotyczy ciebie i twojego kraju na jego rozwiązanie nie wystarczy wyłożyć samych pieniędzy i powiedzieć żeby sprawa sama się rozwiązała. Chodzi o to, aby znaleźć rozwiązanie problemu, a pieniądze służą tylko temu aby go zrealizować. | |
| | | Peroox Admin
Liczba postów : 134 Join date : 10/08/2015
| Temat: Re: Zasady ogólne Sro Sie 12, 2015 3:15 pm | |
| Zasady pisania postów i podejmowania decyzji Zasady pisania postów Wypowiadając się jako członek władca trzeba pamiętać o formalnym języku (słownictwie) i stylu pisania. Dodatkowo aby podkreślić, że jest to oficjalna wypowiedź wypowiedź powinna być zamieszczona w cytacie - Kod:
-
[quote]Wypowiedź[/quote] [i]Jan von Wett, książę Marchii Wschodniej[/i] Czasem gracze w pośpiechu zapominają o cytowaniu, ale zaznaczają wypowiedzi kursywą - Kod:
-
[i]Wypowiedź[/i] Jan von Wett, książę Marchii Wschodniej Zalecam jednak pierwszą metodę, ponieważ ona od razu rzuca się w oko. Oficjalna wypowiedź to tylko wypowiedź, jeżeli za słowem maja pójść czyny, albo jakieś decyzje to zaznacza się to pod wypowiedzią normalnym tekstem. Wygląda to tak - Kod:
-
[quote]Wypowiedź[/quote] [i]Jan von Wett, książę Marchii Wschodniej[/i]
Zgodnie z stanowiskiem rządu, jeżeli III Rzesza nie wycofa swoich wojsk z Gdańska będziemy zmuszeni interweniować Dzięki temu łatwiej zachować przejrzystość tekstu i łatwo się zorientować o co chodzi. Na forum jawnym, pisząc np. wydarzenie tekst opisowy piszemy normalnie, a wszelkie wypowiedzi rządu do obywateli są także cytowane. Na forum tajnym głównie podejmujemy decyzję i jedyne co jest wymagane to przejrzystość i jasność wszelkich działań. Należy pamiętać, że pisząc w działach związanych z światem gry reprezentujecie swój kraj i wszystko co napiszecie będzie obowiązywało. Jeżeli musicie napisać w temacie z świata gry niefabularnie stosuje się takie oznaczenia: OCC: lub // Za ich nadużywanie gracze będą karani. Do dyskusji na tematy ze świata gry są odpowiednie działy. Zasady pisania działań Każde podjęte działanie jest aktywne od chwili gdy post pojawił się na forum. Ma to największe znaczenie na forum jawnym, gdzie każdy może przeczytać od razu. Ma to swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Jeżeli zrobi się coś źle, to potem pisze się sprostowania, ale i ponosi konsekwencję pierwszego czynu. Dotyczy to także działań na forum tajnym i nawet jeżeli nikt nie wprowadził ich w życie to one obowiązują. Z doświadczenia jednak wiem, że czasem gracze zaraz po wstawieniu postu zmieniają jeszcze jakieś drobiazgi i jest to tolerowane. Jeżeli wyślecie taktykę obowiązuje ona od momentu wysłania, gdyż oznacza to, że rozkazy poszły do dowódców, którzy ruszą je wykonać. Oczywiście istnieje możliwość odwołania rozkazów, a nawet ich zmiany, ale to czy zdąży ono dość zanim jeszcze maszyna wojenna pójdzie w ruch decyduje prowadzący wojnę. Jeżeli na wysłanie taktyki jest określony termin to czas na zmiany upływa wraz z nim i wtedy nie można już nic zmieniać, ani odwoływać. | |
| | | Peroox Admin
Liczba postów : 134 Join date : 10/08/2015
| Temat: Re: Zasady ogólne Sro Sie 12, 2015 3:24 pm | |
| Postęp technologiczny Szumnie zwany postęp technologiczny w tych czasach jest trudny do zamknięcia w jednym uniwersytecie i odgórnym rozwoju. Postęp dokonywał się w klasztorach, piwnicach alchemików, w pracowniach rzemieślniczych i na uniwersytetach. Nowinki tak powstające nie był ani wielkim postępem, ani nie znajdowały od razu szerokiego zastosowania, a alchemik czy kowal chronili tajemnicę swojego rzemiosła. Wielu z nich zginęło podczas upadku Imperium, a dzisiejsi odtwórcy starają się odzyskać część tamtej wiedzy, co w dużej mierze udało się dzięki sieci Imperialnych bibliotek, z których nie wszystkie spłonęły. Dlatego też, rozwój technologiczny nie będzie pełnił jakiejś decydującej i ważnej roli. Mimo to gracz może zdecydować się na pójście tą ścieżką. Ze strony mechaniki wygląda to następująco. Każdy władca może sprowadzać na swój dwór alchemików czy budować klasztory, w których mnisi będą przepisywać księgi i rozmyślać. Utrzymanie ich kosztuje, a ponadto u alchemików mogą zdarzać się wybuchy i pożary, które mogą pochłonąć całe miasto. Gracz jako władca może nakazać im skupić się na osiągnięciu jakiegoś celu i wtedy ich praca będzie o wiele bardziej efektywna, a nawet owocująca czymś więcej niż dochodami z odkrytej drobnostki. W sumie "technologie" można podzielić na trzy kategorie: - ogólne - gospodarcze - militarne Uniwersytety Uniwersytety to miejsca gdzie gromadzą się najprzeróżniejsi uczeni na naukowe debaty w swoim gronie jak i aby nauczać młode pokolenia. Wraz z upadkiem Imperium upadły także uniwersytety, o które mało kto dbał podczas zawieruchy i chaosu jakie wtedy zapanowały. Do dzisiejszej chwili przetrwały trzy sławne i cenione uniwersytety, po jednym w Królestwie Damackim, Republice Złotogrodu i w Lidze Teutońskiej. Ponadto swoją szkołę teologiczną zachowało Księstwo Świętego Wzgórza. Nowy uniwersytet nie przyciąga od początku ani wielu chętnych studentów, ani sławnych mówców i profesorów. Utrzymanie uniwersytetów kosztuje, ale jeżeli wybije się on do światowej sławy to nie dość, że będzie posiadał zyski, to jeszcze spełniać będzie jedną ważną funkcję. W miejscach, gdzie gromadzi się wielu wybitnych mądrych głów może dojść do ciekawych odkryć, a tym bardziej wymiany informacji między nimi. Mogą tam się rozpowszechniać tajemnice alchemików i rzemieślników, niezależnie od woli władcy dysponującego tą tajemniczą technologią. Z drugiej strony, niektóre "technologie" wymagać będą wdrożenia, do którego potrzebne będą uniwersytety. | |
| | | Peroox Admin
Liczba postów : 134 Join date : 10/08/2015
| Temat: Re: Zasady ogólne Sro Sie 12, 2015 7:13 pm | |
| Wywiad Jednym z ważniejszych sposobów pozyskiwania informacji na temat sąsiednich i tych dalszych państw po za osobistą rozmową obu władców, jest wywiad. Siatki szpiegów, przekupieni urzędnicy i podrzędni szlachcic jak i zwykli mieszczanie i żebracy które swoje widzą i słyszą. Życie szpiegów jest ciężkie, w razie wpadki nie mogą liczyć na litość inną niż szybka śmierć, ale dobry i lojalny szpieg jest cenniejszy od kompanii ciężkozbrojnej piechoty. Szpiegów rekrutuje się spośród wszystkich warstw społecznych i we wszystkich szpiegują. Z im wyższej klasy jest i im wyżej położonego udaje tym bardziej kosztowny, przez co występują tylko jednostkowo. Siatki szpiegowskie zakładane są przez klasy niższe, a wyżej położeni szpiedzy tworzą własne sieci kontaktów, często korzystając z siatek mieszczańskich aby nie ryzykować przesyłania raportów własnymi kanałami. Nie oznacza to jednak, że każdy przybysz z innego kraju, nawet szlachcic jest od razu szpiegiem lub podstawionym człowiekiem innego kraju. Zwłaszcza gdy oskarży się o to szlachetnie urodzone, który może zechcieć w pojedynku zmyć hańbę tego oskarżenia. Nie jest też to w dobrym tonie i dwory, na których często i szybko oskarża się o szpiegostwo bez dowodów są omijane z dala, bo każdy szanujący się szlachcic nie będzie wchodził do domu, gdzie zostanie obrażony. Obrona przed wszystkimi szpiegami jest trudna, ale możliwa, zwłaszcza na dworze władcy, jednak wymaga to starannej obserwacji i infiltracji dworu, a to nie jest takie proste. Tam działają dodatkowe siły wewnętrzne, który mogą wykorzystywać szpiegów z zewnątrz do własnych celów, nawet nie wiedząc o tym, że ten szpieguje dla innych. Całość utrudnia jeszcze fakt, że nie można ufać każdej osobie na dworze, a każdy ma swoje własne interesy. Zwalczanie szpiegostwa w niższych warstwach społecznych jest teoretycznie prostsze, ale masy ludzi w miastach, kupców, bardów i innych wędrujących osób dodana do mieszczan i przybywających od czasu do czasu na targi chłopów powoduje, że trzeba wiele starań aby całkowicie zwalczać szpiegostwo. Miasta zamknięte murem miejskim mają z tym łatwiej, z racji tego, że w bramach i na murach stoi straż miejska, która kontroluje ruch wychodzący i wchodzący do miasta. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Zasady ogólne | |
| |
| | | | Zasady ogólne | |
|
Similar topics | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|